Tine Binnemans

Bestuurslid

Holsbeek is een gemeente die heel wat troeven heeft. Toen we een achttal jaren geleden de kans kregen om ons huis te kopen en naar Holsbeek-Plein te verhuizen hebben we dan ook geen seconde getwijfeld. Wij wonen op het zogenaamde ‘Eilandje’, tussen de spoorweg en de E314. Toch is het rustig wonen in onze straat. Bovendien slagen we erin om bijna al onze verplaatsingen met de fiets of het openbaar vervoer te doen. Ik fiets dagelijks naar Leuven om er les te geven of ik neem er de trein voor mijn halftijdse job in Brussel. Ook onze kinderen kunnen met de fiets naar school en naar al hun hobby’s. In het mooie Holsbeek is het fijn fietsen en dus nemen ze zelfs graag hun fiets voor hun sportkampje in KDN United!

Het doet me dan ook plezier om te zien hoe de gemeente de voorbije jaren sterk investeerde in goede fietspaden en in een veilige schoolomgeving. Zo kregen bezorgdheden vanuit het oudercomité VBS De Plein gehoor bij burgemeester Hans en voerde het gemeentebestuur snel aanpassingen uit die het verkeer naar en van school veiliger maakte. Op het vernieuwde fietspad van de Kortrijksebaan is het fijn fietsen, ook met de kinderen, ook met mijn koersfiets. Tegelijk blijft er een vlotte doorstroom voor automobilisten. En zo zijn er wel meer voorbeelden. Ik geloof in de visie die dit team heeft op mobiliteit. Hun daadkracht, hun luisterbereidheid hebben ze al bewezen. Het werk is natuurlijk nog niet klaar en ik wil dit heel graag verder helpen uitbouwen.