N°7 - 07/06/2015

Gravenstraat terug open vanaf 11 juni - Bruul afgesloten vanaf 15 juni

Als het weer geen stokken in de wielen steekt, ligt er op woensdag 10 juni asfalt op de Gravenstraat in Kortrijk-Dutsel. Vanaf donderdag 11 juni is de straat dan terug open voor het verkeer.
De bussen van lijn 310 en de schoolbus naar het Montfortcollege zullen in Kortrijk-Dutsel en Sint-Pieters-Rode dan hun normale reisweg hernemen.
De fiets- en voetpaden en de inritten worden nog wel verder afgewerkt.

Vanaf de maandag daarna, 15 juni, wordt de Bruul volledig afgesloten ter hoogte van het containerpark, voor de aanleg van de Aquafin-collector Winge 3.

Het beton wordt opgebroken en onmiddellijk aansluitend graaft de aannemer de weg open voor de aanleg van de Aquafin-collector. Men werkt de komende weken vanaf het containerpark verder tot en met het kruispunt met het Kerkstraatje. Zo krijgt dat deel van de Bruul na de aanleg van de riolering ook een nieuw wegdek en nieuwe voet- en fietspaden.

De verbinding langs de Bruul vanuit Kortrijk-Dutsel naar Wezemaal of Nieuwrode zal gedurende minstens twee maanden onmogelijk zijn.  Er wordt een omleiding aangeduid via Sint-Pieters-Rode en Nieuwrode.

Maandag 8 juni start de aannemer al met voorbereidende werken op de Bruul: plaatsen van droogzuiging en wegfrezen van het asfalt in de goten. De doorgang blijft dan nog altijd mogelijk op één weghelft.

Van bij de start van de werken heeft de gemeente opgelegd dat de Gravenstraat en de Bruul nooit tegelijk mogen afgesloten zijn. Dit is door aanhoudend aandringen ook gelukt.

Minister Koen Geens feest in Holsbeek

Op zondag 21 juni 2015 nodigt minister Koen Geens u van harte uit op het Midzomerfeest in het kasteel van Horst.

Onze afdeling helpt enthousiast mee aan deze feestelijke dag.

Je komt toch ook? Kijk snel wat er allemaal te doen valt en hoe je kan inschrijven.

Klik hier voor alle info.

Tot 21 juni!

Liever geen nieuwsbrief meer ontvangen?

Geen probleem, een mailtje naar annaspaepen@gmail.com met als onderwerp "stop nieuwsbrief" en we schrappen je uit onze lijst