N°5 - 02/06/2013

Even voorstellen: onze 3 nieuwe voorzitters

Einde mei werd Katrien Vermijlen op ons ledenfeest overtuigend verkozen tot voorzitter van onze partij. Zij volgt Erik Boon op die 9 jaar de partij voorzat.
Samen met onze gedreven groep politici en vrijwilligers zal ze verder bouwen aan een stevige partij die haar wortels heeft tussen de mensen van Holsbeek.

Ook onze jongeren hebben een nieuwe voorzitter: Bram Van Baelen uit Holsbeek-Dorp. Hij werd unaniem verkozen om Jong Cd&V in Holsbeek weer op de kaart te zetten. Het is zijn overtuiging dat er in Holsbeek veel jongeren zijn die geïnteresseerd zijn in de lokale politiek en die willen meewerken aan onze fijne gemeente. Met zijn ervaring als groepsleider van de chiro is deze taak hem zeker toevertrouwd.

Voor het eerst gaan we ook van start met een afdeling Vrouw & Maatschappij, de vrouwenbeweging van Cd&V, waarvan Gilberte Valkenaers uit Nieuwrode de eerste voorzitter is. Politiek is al lang geen mannenzaak meer, ook niet in Holsbeek. Actie voeren en informeren rond thema’s die vrouwen ter harte gaan, dat is de bedoeling van Gilberte.

Op het ledenfeest zetten we ook Guy Wouters en Mia Demarsin in de bloemen.  Zij zetten zich jarenlang in voor de partij als secretaris en als penningmeester. Hun taak is ondertussen overgenomen door Ann Spaepen en Maria Vrancken.

Het feest werd een echt feest met de begeesterende en optimistische woorden van onze gastspreker Michel Doomst. Als bevlogen spreker, oude rat in de CD&V, medebouwer aan de staatshervormingen, bepleiter van de Goedgezindgemeente en van operatie Innesto, stak hij ons een hart onder de riem om keihard verder te werken tussen de mensen.

In de "In Beeld", de fotogalerij van onze website kan je de foto's van dit gezellige ledenfeest bekijken.