02/09/2016

Koen Geens feliciteert de winnaars van het tweede Holsbeekse Kubbtoernooi!

Vorige zondag organiseerde de actieve groep van CD&V Holsbeek haar traditionele zomerbarbecue in de parochiezaal van Holsbeek Dorp. De ideale gelegenheid om na de zomer bij te babbelen met gemeenteraadsleden en ocmw-raadsleden en om je door burgemeester Hans Eyssen te laten bedienen.

Voor de tweede keer ging ook het Holsbeeks kubbtoernooi door met stralend weer, sportieve kubbspelers en zelfs een minister.

Een ploeg van De Switch uit Sint-Pieters-Rode, een vriendengroep uit Holsbeek, leiders van de Chiro van Kortrijk-Dutsel en een mama’s-met-kroost-ploeg speelden voor het plezier en natuurlijk ook voor de eerste prijs.

Die prijs werd uitgereikt door niemand minder dan minister Koen Geens. Hij had voor iedereen een hartelijk woordje en ook een troostprijs. De winnende ploeg was de vriendengroep uit Holsbeek. Zij gingen naar huis met een set nummerkubb.

Meer moest dat niet zijn om een fijne zondag mee te maken in de tuin van de parochiezaal!

Naar aanleiding van 1 september postte CD&V-senator Steven Vanackere deze rake woorden:

"Aan alle leerkrachten morgen een enthousiaste start toegewenst! Ik hoop dat ze een jaar lang geconfronteerd zullen worden met blije en nieuwsgierigie leerlingen, directies en inspecties met veel empathie en ouders die echt vertrouwen schenken. En als het eens tegenzit, hoop ik dat ze zich gesterkt weten door het besef dat hun job nog altijd de belangrijkste van deze samenleving is."

Ook de ploeg van CD&V Holsbeek wenst alle leerlingen en leerkrachten enorm veel succes met het komende schooljaar!

Concert Tanguedia Orkest - Open Monumenten Dag 2016

Naar aanleiding van Open Monumentendag 2016 organiseert de gemeente Holsbeek een benefietconcert op vrijdag 9 september om 20u in de Sint Mauruskerk (Holsbeek Dorp).

Dit jaar is het een absolute topaffiche: Tanguedia Quartet en Gwen Cresens komen naar Holsbeek.

Topmuzikant Gwen Cresens speelt accordeon en bandeonon bij o.m. Mich Walschaerts (Kommil Foo) en Raymond van Het Groenewoud. Op vrijdag speelt hij met zijn eigen Tanguedia Quartet een ongetwijfeld magisch concert in de Sint-Mauruskerk.

Kaarten kosten 8 euro en kan je verkrijgen bij o.a. de Cultuurdienst (Dutselstraat 15, 3220 Holsbeek, 016 62 95 03 of cultuur@holsbeek.be

Je kan vanaf 19u30 terecht in de kerk. Het concert zelf start om 20u. Achteraf krijgt elke gast een drankje aangeboden in de Sint-Mauruszaal.

De opbrengst van het concert gaat naar MPC Terbank. Het team van Terbank wil met de financiële bijdrage van het concert een belevingstuin voor haar jongeren bouwen.