Nieuwsbrief CD&V
N°12 - 07/12/2015

Holsbeek koopt nieuw speelbos!

Tijdens de gemeenteraad van november keurde het Holsbeekse gemeentebestuur de aankoop van nieuw stukje speelbos aan.

Burgemeester en schepen van Jeugd, Hans Eyssen, vertelt: "Dit stukje bos ligt vlak achter de Chirolokalen van Chiro Kortrijk-Dutsel, een ideale locatie dus voor een klein speelbosje. We zullen in de toekomst dan nadenken hoe we het bos eventueel verder kunnen aanplanten."

Raadsleden Bram Van Baelen en Pieter Coosemans, allebei oud-Chiroleiders, zijn alvast enthousiast vanuit de boom: "Het is uiteraard geen reusachtig bos maar het ligt wel super zo achter de Chiro. Zeker de kleinsten zullen zich er goed in kunnen uitleven! Voor ons is het alvast goedgekeurd!"

Met deze aankoop realiseert CD&V Holsbeek één van zijn beleidsprioriteiten, namelijk om volop voor speelbossen te kiezen waar dat kan. "Genoeg groene speelruimte voor onze jeugd blijft een belangrijk aandachtspunt," zo besluit Hans Eyssen nog.

Speelplaats Gobbel breidt uit

Goed nieuws voor de gemeentelijke kleuter- en basisschool "De Gobbel" in Kortrijk-Dutsel!

De gemeente Holsbeek heeft een terrein van 557 vierkante meter gekocht om extra groene speelruimte van te maken. Hierdoor zullen de leerlingen van "De Gobbel" wat extra plaats krijgen om te spelen.

Ann Spaepen, voorzitster van de gemeenteraad en ex-schepen van onderwijs, is tevreden: "Meer speelruimte voor onze leerlingen heb ik altijd erg belangrijk gevonden en ik ben dan ook heel blij dat we dit hebben kunnen doen. Het is natuurlijk niet bij elke vestiging even gemakkelijk om zomaar meer speelruimte te creëren, maar CD&V Holsbeek doet toch zijn uiterste best om zoveel als mogelijk te doen."

"Wat de inrichting van het nieuwe terrein betreft, zijn er verschillende pistes. Onze bedoeling is alvast om de juffen hier zelf een voorstel rond te laten doen over wat zij haalbaar en wenselijk achten," zo stelt Rudy Janssens, schepen van Openbare Werken.

Op 11 november gedenkt het gemeentebestuur samen met de oud-strijdersbonden traditioneel de overleden strijders van de eerste en tweede wereldoorlog in de verschillende deelgemeentes. Klik op lees meer om de foto's te kunnen zien.

Crematorium Hofheide wint architectuurprijs

Het crematorium Hofheide in Holsbeek heeft de provinciale architectuurprijs "Patrimonium voor de Toekomst 2015" gewonnen. Het crematorium is ontworpen door de architecten Coussée & Goris samen met de Spaanse RCR-architecten.

De jury was van oordeel dat het crematorium"tijdloos en van internationale klasse is omwille van een doorgedreven landschapsarchitectuur"

Ken je het crematorium nog niet? Ga dan zeker eens een kijkje nemen naar dit prachtige gebouw.

Zie je graag de foto's van de prijsuitreiking? Klik dan op "lees meer".