N°1 - 10/01/2016

2016, WIJ-jaar

De eerste maandag na de kerstvakantie heffen we traditioneel het glas op het nieuwe jaar samen met onze leden en de besturen van de vele verenigingen die Holsbeek rijk is.

Onze burgemeester, Hans Eyssen, licht toe waar CD&V Holsbeek voor staat en waar we blijven voor gaan. Onze voorzitter, Katrien Vermijlen, hield haar laatste nieuwjaarsspeech want ze geeft de fakkel door aan Soetkin Suetens die door onze leden verkozen werd tot haar opvolger.

Luc Deneffe, directeur van De Wissel, vertelde ons hoe hun afdeling, De Switch, opvanghuis voor meisjes en hun families, zich vanaf de eerste plannen om zich te komen vestigen in Sint-Pieters-Rode enorm welkom gevoeld heeft. Voor het WIJ-gevoel dat zij door de vele contacten met onze cd&v-mandatarissen en de verenigingen ervaren hebben, was hij heel dankbaar.

Bekijk je graag de foto's van deze avond? Klik dan door op de link hieronder bij "lees meer".

onze drie voorzitters: Soetkin, Gilberte en Bram

Vlak voor de nieuwjaarsreceptie verkozen onze leden Soetkin Suetens als nieuwe voorzitter voor onze lokale partij.

Zo motiveerde Soetkin haar kandidatuur:

"Holsbeek kent de charmes van een kleinschalige gemeente, waar iedereen welkom is en waar inwoners zich koesteren aan de warmte van een thuis.
Als getogen Holsbeekenaar, ervaar ik deze gemeente als een gemeente die kansen biedt aan ál haar inwoners op het vlak van o.a. welzijn, onderwijs en cultuur.
Holsbeek moet ook blijven inzetten op de uitdagingen van de huidige maatschappij:
op multi-culturaliteit en diversiteit, op anders-zijn, op gelijke kansen, op duurzaam en ecologisch verantwoord handelen.
Ik ben kandidaat om een enthousiaste ploeg mee te coachen, een ploeg die zich schaart achter een gedeelde visie, gebaseerd op de christendemocratische waarden.
Politieke ervaring deed ik op als adjunct-kabinetschef en kabinetssecretaris.
Ik hoop door mijn ervaring en mijn enthousiasme een klein steentje te kunnen bijdragen aan de verdere ontwikkeling en verankering van CD&V in onze gemeente. Ik heb nog veel te leren van de CD&V leden, van zij die het al zijn, en van zij die we nog moeten aantrekken.
Waar een WIJ is, is een weg."

Wij zijn superblij dat zij onze partij zal leiden de volgende drie jaar!

Gilberte werd herverkozen als voorzitter voor Vrouw&Maatschappij.Zij neemt die taak voor de volgende drie jaar weer op haar. Uitbouwen van deze geleding is haar doel.

Bram blijft als jongerenvoorzitter de standpunten van de Holsbeekse jeugd op de kaart zetten.Samen nadenken, ondersteunen en luisteren naar de Holsbeekse jongeren blijft daarbij zijn grootste focus. Dat is het beste recept om met een geweldige groep Holsbeekse jongeren naar de verkiezingen van 2018 te trekken!

Nog meer nieuws?

Er is nog meer nieuws te rapen op onze website. Meer weten over het OCMW in de scholen of over de nieuwe verkeerslichten in Nieuwrode?

Klik op "lees meer" en je komt op onze site terecht.

Liever geen nieuwsbrief meer ontvangen?

Geen probleem, een mailtje naar annaspaepen@gmail.com met als onderwerp "stop nieuwsbrief" en we schrappen je uit onze lijst