N°1 - 01/04/2014

Katrien komt op voor Holsbeekse belangen in Vlaanderen!

Katrien Vermijlen staat op de vierde plaats bij de opvolgers voor de Vlaamse verkiezingen.

Op 25 mei vallen de Europese, Vlaamse en Federale verkiezingen samen. Katrien gaat met de steun van de CD&V-ploeg in Holsbeek de Holsbeekse belangen verdedigen op het Vlaamse niveau. Vanop de vierde plaats bij de opvolgers komt ze dan ook letterlijk op voor de belangen van de Holsbekenaar!

Haal je voet op tijd van de gaspedaal!

Op aandringen van Hans Eyssen kwam het dossier van snelheidscontroles terug op tafel in het politiecollege.
Gevolg is dat politiezone Lubbeek vanaf 1 mei 2014 strikter zal toekijken op het naleven van de maximumsnelheid op de wegen.
Dat werd unaniem door de burgemeesters van de 4 gemeenten van de zone (Bierbeek, Boutersem, Holsbeek en Lubbeek), beslist in overleg met de korpschef.

Sinds de start van de politiezone in 2002 deed men grote inspanningen om de snelheid op onze wegen naar beneden te krijgen. Toch rijden nog steeds te veel auto’s en vrachtwagens te snel. Te hoge snelheid veroorzaakt zware verkeersongevallen met veel menselijk leed. Het veroorzaakt ook overlast voor vele inwoners van de vier gemeenten, zeker voor diegenen die naast een drukke weg wonen.

Vanaf 1 mei zal bij snelheidscontroles in Lubbeek, Holsbeek, Bierbeek en Boutersem boven de maximumsnelheid alleen nog de technische tolerantiemarge van 6 km/u, die federaal voor heel België geldt, getolereerd worden. Dat betekent dat iedere bestuurder in een zone 50 een boete mag verwachten wanneer de politie hem betrapt aan 57 km/u of meer.  In een zone 70 is dat vanaf 77 km/u.
Voorheen hanteerde men grotere tolerantiemarges, dat is nu verleden tijd.

Je bent gewaarschuwd!

wil je deze nieuwsbrief niet meer ontvangen?

Indien je in de toekomst deze nieuwsbrief niet meer wil ontvangen, stuur je een mailtje naar cdenvholsbeek@yahoo.com met vermelding: stop nieuwsbrief.