N°6 - 30/04/2012

dit straatbeeld is weldra verleden tijd

Op woensdag 2 mei starten de werken voor de heraanleg van het benedendeel van Gobbelsrode, tussen de kerk van Kortrijk-Dutsel en de Leempoelstraat. Over een afstand van bijna een kilometer komt er nieuwe riolering, een nieuw wegdek, nutsleidingen en nieuwe, veilige fietspaden. Ook de schoolomgeving (Doelestraat) wordt volledig vernieuwd.

De werken starten met de aanleg van de nieuwe riolering ter hoogte van de kerk. De weg wordt daar dus al tijdens de eerste werkfase opgebroken.
De verbinding tussen Kortrijk-Dutsel en Lubbeek zal dus tot het najaar onderbroken zijn.
Voor het doorgaand verkeer is er tijdens de werken een omleiding via de N2 (Staatsbaan/Diestsesteenweg), het Gouden Kruispunt en de N223 (Rijksweg Aarschot-Winge). Van daar kan men langs de gewone weg naar Nieuwrode en Sint-Pieters-Rode.
Voor het lokaal verkeer is er een omleiding voorzien
- In de richting Lubbeek: langs de Gravenstraat, Langestraat, Matantjesstraat, Leempoelstraat en verder via het bovendeel van Gobbelsrode
- In de richting Kortrijk-Dutsel: langs de Houwaartsebaan, Langestraat en Gravenstraat.
Om hinder te vermijden is op de beide smalle verbindingen tussen Gobbelsrode en de Langestraat (Houwaartsebaan en Matantjesstraat-Leempoelstaat) een eenrichtingsverkeer van kracht tijdens de werken.

en nog veel meer nieuws

Er valt nog heel wat nieuws te rapen op onze site: de verhuis van de bib, onze provinciale kandidaten, foto's van de infovergadering over de werken op gobbelsrode...

Je komt op onze cd&vsite terecht door hieronder op "lees meer" te klikken