18/08/2016

Op zondag 28 augustus organiseert CD&V Holsbeek haar jaarlijks barbecue in het Parochiecentrum Sint Maurus, in Holsbeek-Dorp.

Jij en je gezin zijn die dag van harte uitgenodigd om mee met ons te komen genieten van een lekker stukje vlees of vis met een uitgebreid groentebuffet.

Tussen 12u en 20u zullen de CD&V-mandatarissen in de weer zijn om je te bedienen. Het is de ideale moment om gezellig wat bij te babbelen of je vraag te stellen aan één van onze CD&V-mensen. Spreek hen gerust aan!

De prijs is 15 euro voor volwassenen en 7 euro voor kinderen. Inschrijven is niet nodig, je kan gewoon komen wanneer je wil!

Tot dan!

P.S.: In de namiddag is er het tweede Kubb-tornooi. Speel je graag een spelletje mee? Kijk dan snel hier!

Tweede Holsbeekse Kubb-tornooi

Na het succes van vorig jaar organiseert CD&V Holsbeek op zondag 28 augustus opnieuw een Kubb-tornooi in de tuin van het Parochiecentrum Sint Maurus in Holsbeek-Dorp.

Kubb is een Zweeds spelletje waarbij je in ploeg moet proberen de 'Koning' van de tegenstrever omver te werpen.

Tussen 14u-17u kunnen ploegjes van maximaal zes personen het tegen elkaar kunnen opnemen in de strijd om het beste "Kubbteam van Holsbeek" te worden!

Voor de winnaar is er uiteraard een mooie prijs, al is meedoen belangrijker dan winnen!

Wil je graag meedoen?

Schrijf je dan in bij Ann Spaepen (annaspaepen@gmail.com of 0495 70 07 46) of Pieter Coosemans (p_coo@hotmail.com of 0478 88 55 59 ) en wie weet ga jij wel met de hoofdprijs naar huis. Inschrijven kan t.e.m 26 augustus.

Meedoen is trouwens volledig gratis, je hebt dus niets te verliezen!

Naar jaarlijkse gewoonte vindt op zondag 20 augustus het festival "Jazzwood" plaats in het Holsbeekse Chartreuzebos.

De naam Jazzwood laat al raden waar het om draait: een fijn jazzfestival in de prachtige setting van het Chartreuzebos.

Guido Peers, CD&V gemeenteraadslid en projectleider van IGCS licht kort toe: "Jazzwood is dit jaar al aan zijn zesde editie toe. Net zoals de andere jaren is het een samenwerking van verschillende gemeentes via het IGCS. Ook dit jaar heeft het team zijn uiterste best gedaan om een mooie affiche samen te stellen. Ik hoop dus op een nieuwe topeditie!"

Op Jazzwood staan dit jaar ondere andere artiesten als Les Tzigales en Oakcity Jazzband.

Voor meer info of voor tickets, neem gauw een kijkje op de website.

Inzameling zachte plastiek

Deze zomer startte Ecowerf met een nieuw sorteerproject.

Sinds 1 juli kan iedereen die dat wil zachte plastiek (bv. folies, zakjes, vlootjes, ...) binnenbrengen op het containerpark.

Voor de inzameling van zachte plastiek zijn er speciale roze zakken voorzien, die je voor 25 cent/stuk kan kopen op het gemeentehuis. Je kan de zakken voorlopig enkel kwijt op het containerpark aangezien er nog geen thuisophaling voorzien is.

Katrien Vermijlen, CD&V-gemeenteraadslid en bestuurder bij Ecowerf is alvast voorstander van het systeem: "Vroeger belandde dit soort afval steeds in de zwarte huisvuilzak, die 2 euro/stuk kosten. Om zoveel mogelijk afval te recycleren heeft Ecowerf nu het systeem met de roze zakken voorzien. Goedkoper voor de sorterende burger en beter voor het milieu dus!"