Vanaf 1 januari 2018 kunnen de inwoners van Holsbeek ook 's avonds langsgaan bij het OCMW. Iedere donderdag van 18u tot 20u zal er een medewerker van de sociale dienst in het gemeentehuis zitten om de inwoners te helpen met hun vragen.

"Met deze avondopening willen we een extra service bieden aan mensen die overdag werken," vertelt OCMW-voorzitter Inge Claes. "Het is voor onze inwoners niet gemakkelijk om steeds overdag naar het OCMW te gaan. Daarom dat we nu samen met het gemeentehuis op donderdagavond een avondopening hebben."

Naast de invoering van een avondopening, past het OCMW van Holsbeek ook haar openingsuren aan. Het OCMW is vanaf 1 januari alle dagen open van 8u30-12u30 en bijkomend op maandag, woensdag en vrijdag ook van 13u tot 16u30. "Om nog beter op de noden van onze inwoners in te kunnen spelen, hebben we onze openingsuren anders georganiseerd. Zo kunnen onze mensen zich extra voorbereiden en de mensen nog beter helpen," aldus Erik Boon en Maria Vranken, CD&V OCMW-raadsleden.