Na de verkiezingen van 14 oktober besloten CD&V Holsbeek, Groen en Open VLD om samen een coalitie te vormen om de komende zes jaar verder te werken aan uw Holsbeek.

Gisteren maakten de drie partijen de taakverdeling van het nieuwe schepencollege bekend.

Hans Eyssen blijft de komende jaren burgemeester van Holsbeek. Hij zal er o.m. Financiën, Personeel, Politie en Brandweer, Ruimtelijke Ordening en Wonen, Erediensten en Openbaarheid van bestuur voor zijn rekening nemen.

Ook Rudy Janssens blijft schepen in het nieuwe schepencollege. Hij is o.m. eerste schepen en waarnemend burgemeester, en zal waken over de bevoegdheden Bevolking (m.i.v. Burgerlijke Stand), Openbare Werken en Gebouwen, Waterlopen, Begraafplaatsen, Erfgoed, Landbouw, Feestelijkheden, Informatica en Archief.

Bram Van Baelen is als derde schepen de nieuwkomer voor CD&V Holsbeek in het schepencollege en krijgt de bevoegdheden Sport, Onderwijs, Jeugd en Informatie.

Ann Spaepen is de eerste vier jaren van de legislatuur voorzitter van de gemeenteraad om vervolgens de laatste twee jaren in te schuiven als schepen.

De overige bevoegdheden zijn voor coalitiepartners Groen en Open VLD. Zo zal Annelies Vander Bracht (Groen) als tweede schepen bevoegd zijn voor Verkeer en Mobiliteit, Milieu en Duurzaamheid, Erosiebestrijding, Cultuur en Bibliotheek, Internationale samenwerking, Europese Zaken en Toerisme. Anne Van Goidsenhoven (Open VLD) wordt dan weer voorzitter van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst en schepen van Welzijn, Senioren, Gelijke Kansen, Economie (KMO), Werkgelegenheid en Markten en Kermissen.

Naast de taken van het schepencollege stellen we jullie ook graag onze gemeenteraadsleden en leden van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst voor. Samen met de burgemeester, schepenen en voorzitter van de gemeenteraad zullen Nadine Vanhorebeek, Kim Donders, Charlot Op de Beeck, Kwinten Van Dessel en Pieter Coosemans in de gemeenteraad zetelen. Erik Boon, Leen Minnen en Marc Van Looy zullen ten slotte actief zijn in het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst.

Samen met de hele ploeg van CD&V Holsbeek zijn onze mandatarissen er klaar voor om zes jaar kei-hard te werken aan uw Holsbeek.