De gemeente Holsbeek gaat de renovatie van de sportschuur afwerken. De sportschuur krijgt in de laatste fase van de renovatie nieuwe douches en toiletten. Ook de cafetaria wordt vernieuwd en er komt ook een nieuwe verwarming en een nieuw ventilatiesysteem.

Schepen van Openbare Werken, Rudy Janssens, vertelt: "De sportschuur is ondertussen bijna 40 jaar oud. In 2003 hebben we de vloer van de sportschuur al vernieuwd. Daarna hebben we ook een valput voor de turners en een danszaal bijgebouwd. Op die manier kunnen zoveel mogelijk Holsbekenaren hun favoriete sport uitoefenen in onze sportschuur. Met nieuwe douches en wc's, een vernieuwd buitenschrijnwerk en een nieuw dak kan onze sportschuur er weer 40 jaar tegen"

"De hele renovatie heeft ook enorm veel oog gehad voor energiebesparing en het milieu," voegt Hans Eyssen, burgemeester, toe. "Eerst hebben we een paar geleden het dak volledig geïsoleerd. De verwarming is ondertussen opgesplitst en zo kunnen we de temperatuur van elke ruimte apart bepalen waardoor we minder warmte verspillen. Als kers op de taart komt er een grote zonneboiler op het dak zodat we het water van de douche met zonne-energie kunnen verwarmen. Iedereen moet zijn steentje bijdragen aan het milieu en als gemeente geven we zo het goede voorbeeld!"