De gemeente Holsbeek koopt de grond waarop de voetbalkantine van VK Holsbeek staat. De kantine was al van de club maar de grond was van privé-eigenaars. Het contract dat VK Holsbeek had met de eigenaars stopte dit jaar. Hierdoor was het niet duidelijk wat er zou gebeuren met de kantine en hoe lang de club er nog zou kunnen blijven. Door de aankoop van de gemeente heeft VK Holsbeek er nu zekerheid. Ook in de toekomst zal de club er dus kunnen voetballen.

"Het gemeentebestuur en CD&V Holsbeek hebben altijd gezegd dat we zowel voor KDN United als voor VK Holsbeek gronden zouden kopen om te gebruiken als voetbalterreinen. Voor de velden van VK Holsbeek is dat nu gebeurd. Voor KDN United werken de gemeentediensten elke dag om die aankoop in orde te brengen," vertelt burgemeester Hans Eyssen. "Voor de Holsbekenaar betekent dit trouwens sportterrreinen op fietsbare afstand voor de kinderen, met binnenkort een Finse piste voor jong en oud!"