De combinatie van landelijke sfeer en groene natuur lokt veel mensen naar ons dorp. Het is dan ook goed wonen in Holsbeek. En dat willen we graag zo houden. Daarom kiest CD&V Holsbeek er resoluut voor om Holsbeek uit het stedelijk gebied van Leuven te houden. Holsbeek wordt geen voorstad!

"Het is de Vlaamse overheid die de afbakening van het stedelijk gebied uittekent. Ze geeft aan binnen welk gebied de stedelijke functies van centrumstad Leuven zich in de toekomst zullen ontwikkelen," vertelt CD&V-burgemeester Hans Eyssen. "De gevolgen van zo'n afbakening gaan zeer ver. Zo kan men beslissen om ineens meer hoogbouw toe te laten of bedrijvenzones te ontwikkelen zonder dat we daar als gemeente vat op hebben. Wij kiezen er resoluut voor om het dorpskarakter van Holsbeek te bewaren!"

Op uitdrukkelijke vraag van Holsbeek zal de Vlaamse overheid Holsbeek buiten het stedelijk gebied houden.

Hans Eyssen is tevreden: "Holsbeek is een landelijke en groene gemeente en dat moet zo blijven. Wie in Holsbeek komt wonen, doet dat om in een dorp te wonen, niet in een voorstad!"