In 2021 zal een prachtige nieuwbouw de oude gebouwen uit de eerste helft van vorige eeuw vervangen.

8 jaar lang stond het ontwerp van de nieuwe school voor Nieuwrode op de wachtijst voor subsidies. Maar nu is er groen licht!

Samen met de dienst voor gebouwen, tekende Rudy Janssens, schepen van openbare werken, het plan uit voor de  vervanging van de oude school die dateert uit 1948. Zo komt er onder andere een polyvalente zaal, een refter, genoeg klassen voor het fors gegroeide aantal leerlingen en een bureau voor de directie bij.

Naast de bouw van het nieuw schoolgebouw krijgt ook de schoolomgeving een facelift. De heraanleg van Nieuwrode-dorp zorgt voor een aangename én veilige schoolomgeving voor de leerlingen van het Anker. Door het wegnemen van de oude gebouwen kunnen we zowel de Appelweg als het Hoekje in de buurt van de school veiliger en gebruiksvriendelijker maken voor onze leerlingen. Dit loopt samen met de heraanleg van de centrale as in Nieuwrode-Dorp.

De creche die nu in het oude gemeentehuis zit, zal natuurlijk ook een nieuwe plaats krijgen. De werken verlopen in twee fases tussen zomer 2018 en zomer 2021. Zo valt de bedrijvigheid op de school niet stil!

Het hele project zal 2 942 000 euro kosten. De Vlaamse Overheid subsidieert 1 700 000 euro van de totale kostprijs.

Na de zomer van 2021 kunnen de kinderen genieten van een hele nieuwe school!

Interesse in alle plannen? Klik door naar onderstaande pdf!